vrijdag 24 april 2009

De kleur is rood.......de eekhoorn......de vos...

Wat is de natuur toch wonderschoon, alles loopt uit, de laatste bloesem van de appel bloeit nog volop. De koolzaadvelden kleuren het landschap fleurig, zelfs de paardenbloemen die nu de narcissen hebben vervangen kleuren de berm feestelijk.
Terwijl ik op weg ben met de auto om nog wat boodschappen te doen, zie ik voor me een eekhoorn bewegingsloos op het wegdek liggen, nog geheel in tact alsof deze slaapt, alleen de wind strijkt haar nog door de grote sierlijke pluim.
Op de terugweg naar huis geniet ik opnieuw van het mooie Emsland, waar wij al ruim twee jaar met onze beardies met veel plezier wonen, nu valt mijn oog op een schitterend rood vosje, die op weg was naar zijn bestemming die hij nooit meer zal bereiken, roerloos langs de kant met de oortjes nog in de alertstand.

Beide dieren, de kleur is rood, nee, niet het rood van bloed, zowel de eekhoorn als het vosje waren in tact, hun prachtige diepbruinrode wildkleur is een warme die vandaag nog zijn kleur moest verliezen.

Lidy

1 opmerking:

  1. Triest, al die dode dieren langs de weg. Verwoest door onze jachtige manier van leven. Ik hoop niet dat ze ergens jonkies hebben achtergelaten. Hun rest dan de hongersdood, door ons jachtige leven.
    Groetjes van Anita en Tender

    BeantwoordenVerwijderen