zaterdag 3 januari 2009

Opgeruimd staat netjes!


Deze zaterdag hebben we weer eens goed benut, allereerst hebben we een defecte diepvrieskast naar de mühldeponie gebracht, wat hier aan vooraf ging is niet te beschrijven, dus bespaar ik je de details, niet vanwege de koude alleen wil ik goed gemutst blijven en mijn energie gezond doceren.De lege flessen retourneren, dat was snel geschied, ondanks het grote aantal.
Hierna begonnen we aan onze eigenlijke klus die we voor ogen hadden, n.l de kerstboom aftuigen,het klinkt banaler dan de werkelijkheid, alleen genoot ik als kind van de kerstkransjes, die er tot 6 januari in bleven hangen als ik geluk had,vele varkens maken de spoeling dun,nietwaar.
Nu vind ik het ook wel erg zielig voor de drie koningen Gaspar, Melchior en Balthazar om hen nu nog drie dagen langer zo in de vrieskou te laten staan met hun wierook mirre en de goud.
Dat doe je toch ook je gasten niet aan.
Enfin, na alles uiteindelijk opgeruimd te hebben en in dozen naar de zolder verbannen, ( in een zin lijkt dat, in een vloek en een zucht), toch ging het niet zo snel want in de tuin was ook nog het een en ander, hertenverlichting, kerstballen en verlichting in de ramen, het verkleumde kerstmannetje die al weken in de de top van de vlaggenmast hing om een verlichtte ster hoog te houden mocht in de tuinkamer opwarmen en drogen, dan mocht hij ook weer in zijn doos op de zolder van zijn welverdiende rust genieten, de adventskrans heeft ook lang genoeg in de hal hangen pronken en de vele kaarten, die heb ik ook maar meteen ontknijpert.
De stofzuiger zorgde voor de finishing toutch,die sopemmer komt volgende week wel aan haar trekken.
Dan is het tijd voor onze beardiejongens, die wel te porren zijn voor een autoritje door bos en over veldwegen waar ze heerlijk het buitenleven ervaren met al hun zintuigen, toch bemerk ik hun behoefte naar de warmte en hun veilige plek, de zon laat nog een kleurtje na in de vrieslucht.

Lidy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten