zondag 22 februari 2009

Carnavalis ex Coriovallum

http://www.youtube.com/watch?v=6-1Gmf71N5w























De meesten feesten in carnavalstijd, vele kleine uurtjes vooraf, zijn er aan gewijd

droom wordt idee ´t wordt reeel en krijgt vorm je leeft er naar toe je amuseerd je enorm

vrienden, familie vervreemd van elkaar?welnee, dat is die verbeeldde vermomming maar

lekker dansen en feesten met gekostumeerde beesten

eens even geen zorgen en of gepieker wie dit niet kan wordt alleen nog maar zieker

het glijd en gedeid met de vertrouwde paplepel je vind alles heel mooi maar ziet nog geen klepel

het feest en de vreugd de mop die niet deugd naarmate je groeit raak je enorm geboeid

doe maar lekker mal ´t is maar even carnaval

op woensdag is alles weer voorbij dan sta je gewoon weer als "gewoon" in de rij

bij de kassa, rood licht of file met alle stress weer op je hiele

als ukkie tussen de grote horden wist ´k niet goed wat ik later wilde worden

"Wie zal ik worden,waar zal ik zijn?" al jaar en dag wil ik gewoon mezelf zijn

ik vind het niet zo nodig en vind het overbodig

om weer eens een ander te willen zijn als kind wilde ik wel alles worden

droomde van zus of zo te zijn zonder die hele verkleedpartij

voel ´k me clown en net zo vrij

maar is daar een masker,pruik of hoed

dan doe ik weer mee,evengoed.



Beardiertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten