donderdag 11 december 2008

De Filosofie van de Oude Hond:

Een oude hond zag een puppy jagen op zijn staart en vroeg:
"Waarom jaag je op je staart?"

De puppy antwoordde:
"Ik ben de filosofie de baas geworden; ik heb alle raadsels van het heelal opgelost die geen enkele hond voor me juist opgelost had; ik heb geleerd dat de beste zaak voor een hond geluk is, en dat geluk mijn staart is.
Daarom jaag ik hem achterna; krijg ik hem te pakken, dan heb ik geluk!"

De oude hond zei:"Mijn zoon, ook ik had op mijn eigen zwakke manier aandacht voor de problemen van het heelal, en ook ik heb enkele meningen gevormd.
Net als jij geloofde ik dat geluk een mooie zaak is voor een hond, en dat geluk in mijn staart ligt.
Maar, ik heb gemerkt dat het steeds van me wegloopt als ik er op jaag en het me achternakomt als ik me met mijn eigen zaken bemoei".

Lidy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten