zondag 14 december 2008

Wat ruist daar door het struikgewas..........?



Vanmorgen liepen we met onze beardies richting paardjes met een zak brood, halverwege zagen we verderop in het bos iets tussen de bomen liggen, fel oranje en fel blauw.

Was het een slaapzak,een stuk tent?Nieuwsgierig dichterbij gekomen, troffen we een hoop ballonnen aan, de kaarten die eraan hingen waren nog goed leesbaar, zo te schatten zijn ze gisteren opgelaten aan de staat van de ballonnen te zien,wat slap en rimpelig maar wel volumineus, op de vele kaarten was goed te zien dat deze afkomstig zijn uit Nederland en wel uit Amersfoort met namen van vier en vijf jarige kleuters van de basisschool Bilal.

Aan elk kaartje hing een rond gekleurd velletje papier ,waarop een mooie tekening was gemaakt in de rand van elke cirkel las ik een wens.

De wensen waren gericht aan iedereen in de wereld.

Water voor iedereen in de wereld ,vlinders voor iedereen in de wereld, appels, clowntjes ,kip, hartjes,geen ruzie etc,etc.

Ik vind het heel bijzonder,dat wij in de gelegenheid zijn gekomen om dit unieks te vinden,het doet mij denken aan de romantische flessenpost die op het strand aanspoelt.

Ook realiseer ik me nu de voorbereiding, de met vlijt gemaakte tekeningetjes en met zorg bedachte wensen samen met juf/meester aan een verbonden ,opgelaten en uitgezwaaid.

De lange reis door ijskoude hoogte noordoostelijk gedreven onder de sterrenhemel. De ballonnen heel stil en verlaten gevolgd en beschenen door de volle maan.

Vanacht zijn zij door de koude neergedaald stil en nog steeds samen in het donkere bos tussen de bomen op het zachte mos, waar de herten wonen en elfen en kabouters ademloos getuigen waren van dit bijzondere schouwspel,tot aan de ochtend hebben zij gewaakt bij de eerlijke kinderwensen en luchtballonnen,tot zij vermoeid hun veilige plekje opzochten wachtend en hopend op de twee bearded collies met hun baasjes die naderden bij het landingspunt.

Het eindpunt is in zicht,wat betreft de ballonnen die deze reis met succes uitvoerden, ik ruik ze nog in de tuinkamer,waar ik ze had neergelegd en de post?

Die ligt op mijn bureau te wachten op verzending, retour afzender!

Ik zou er wat voor over hebben om die gezichtjes te zien, als de juf morgenvroeg verteld in het kringgesprek dat ze een e-mail met foto´s heeft ontvangen helemaal uit Duitsland.

Lidy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten