zondag 15 maart 2009

Even terug in de tijd

1957
Vandaag was het een regenachtige zondag,heerlijk om binnen in je computer te kruipen en terug te gaan naar lang vervlogen tijden, zo heb ik heerlijk gemijmerd bij beelden uit de glorietijd, gebouwen en straatbeelden van weleer die alleen nog leven in verhalen en herinneringen werden nu heel duidelijk. Op zoek naar mijn schooltijd belandde ik via http://www.schoolpagina.nl/ weer even op dat kleine stoeltje op de St.Agnes-bewaarschool in Heerlen (mijn geboorteplaats) waar we melk kregen uit nog glazen flessen met een rietje, mijn juffie was een lief nonnetje, ik noemde haar zuster met de rode wangetjes, want die had ze.
Tijdens de tekenles brak ik per ongeluk een wasco krijtje, een dik blond kereltje die aan mijn tafel zat vond het zo nodig dit kenbaar te maken, de klikspaan, zou me niets verbazen dat hij klokkenluider is geworden, daarna vond ik wasco ook geen succes meer.
Daana liep ik verder in mijn virtuele schoolcarriere, spontaan komen namen opborrelen en bijbehorende anecdotes en duik in mijn fotoarchief die in die tijd niet zo uitgebreid was, veel zwart/wit foto´s met een nostalisch gegolfd randje ga ik scannen en plaatste een aantal op de pagina, wie weet rolt er nog een uit de schoolbank.






Beardiertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten