maandag 23 maart 2009

Terugblikken


Vandaag heb ik weer eens een schoolreis gemaakt, via internet even terug in de tijd,als of de tijd heeft stil gestaan,herinner en herbeleef ik de dingen van vroeger,bemerk dat ook mijn tijdgenoten dezelfde hobby bezigen,ik vind klasgenoten terug en zij mij,onomkeerbaar zijn de grote veranderingen die hebben plaats gevonden,mensen zijn veranderd of zijn ons ontvallen,doch klassefoto´s doen ons het tegendeel geloven,nietsvermoedend vind ik feiten,antwoord op vragen ,de puzzel zal nooit meer compleet worden.
Toch vind ik het duidelijk en genoeg zo,ik ben op plaatsen geweest,die alleen nog in herinneringen bestaan,gek genoeg wordt alles weer levend,geur,kleur,situaties en momenten die ons gemaakt hebben tot wie wij nu zijn,tot in de kleinste details herinner ik me zoveel dat het me haast begint te duizelen,foto´s van toen en nu maken het helder,dingen krijgen opnieuw een plaats,hoe onbelangrijk deze ook bleken.

Is dit nu een proces van het ouder worden,honger naar vervlogen tijden,noem het nostalgie, ook gezond,maar nu vind ik het wel weer welletjes,voorwaarts!


Beardiertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten